LANDJE 5 OTTERS 296

Over de leerlijnen

Leerlijnen vormen de ruggengraat van het onderwijs. Ze zijn onmisbaar bij het realiseren van hoge en doelgerichte onderwijsopbrengsten.

Met de leerlijnen bereid je je leerlingen op een planmatige en doelgerichte manier voor op de toekomst. Hoewel we van mening zijn dat elk kind uniek is, heeft niet ieder kind een individueel onderwijsaanbod nodig. Leerlijnen zijn een uitstekend hulpmiddel om met groepsplannen te gaan werken. Daarin beschrijf je voor welke leerlingen de basisaanpak geldt, respectievelijk een aanpak voor talenten en een intensieve aanpak voor leerlingen die wat meer aandacht nodig hebben. Iedere aanpak heeft bijpassende leerlijndoelen.

De CED-Groep ontwikkelde in 2003 de eerste leerlijnen, voor zeer moeilijk lerenden. Daarna hebben we niet stil gezeten en zijn we verder gegaan met leerlijnen voor alle doelgroepen in het speciaal en primair onderwijs. Die expertise komt goed van pas bij het koppelen van leerlijnen aan de uitstroombestemmingen, zoals Dagbesteding VSO, Arbeidstoeleiding VSO.

LANDJE 5 OTTERS 431

Meer weten?

Wij helpen je bij de implementatie van de leerlijnen. Neem contact met ons op.

Direct contact